بلو نیوز - اخباری به رنگ آبی

بررسی خبر ها به رنگ آسمان

بلو نیوز - اخباری به رنگ آبی

بررسی خبر ها به رنگ آسمان

پیوندها
  • ۰
  • ۰

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ برادر سازنده که با پیش فروش کردن واحد‌های ساختمانی، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دو مال باخته کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی اظهار کرد: مالک ساختمانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه و گفت: پلاک ثبتی ام در محدوده کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس واقع شده و ۶ ماه پیش تصمیم گرفتم ساختمان را با همکاری سازنده تخریب و نوسازی کنم و در این رابطه ۲ برادر که خود سازنده چندین ساختمان معرفی می‌کردند، آشنا شدم و پس از چندین جلسه گفتگو در نهایت قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کردیم. در متن قرارداد، قرار شد که هیچ یک از طرفین قرارداد حق پیش فروش واحد‌ها را نداشته باشیم و پس از ساخت و تنظیم تقسیم نامه و تحویل گرفتن واحدها، هریک از طرفین حق فروش واحد متعلق به خود را داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: شاکی ادامه داد، سازندگان، آپارتمانی را برای اسکانم تهیه کردند و من هم ساختمان را تخلیه شده تحویل آن‌ها دادم. روز گذشته برای مشاهده پیشرفت ساخت و ساز و نحوه گودبرداری و ... در محل حاضر شدم. فردی که مدعی بود یکی از واحد‌های ساختمان را پیش فروش کرده است با من شروع به گفتگو کرد که متوجه شدم سازندگان بادریافت مبلغ ۳ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری و مرتکب فروش مال غیر شده اند.

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: بررسی پرونده در اختیار تیمی از کاراگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات محلی به دست آوردند متهمان علاوه بر کلاهبرداری انجام شده، واحد دیگری را نیز به شخص دیگری به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش فروش کرده اند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه خریداران پیش فروش ساختمان مدعی بودند که در قرارداد مشارکت در ساخت که توسط سازنده به آن‌ها نشان داده شده، اذن فروش مالک را مطالعه کرده اند و به اعتبار این اجازه، واحد‌ها را پیش فروش کرده اند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که قرارداد مشارکت در ساختی که در اختیار مال باختگان قرار گرفته است، جعلی بوده و سازندگان با جعل قرارداد مشارکت در ساخت از مال باختگان کلاهبرداری کرده اند.

 

سرهنگ مجیدی اضافه کرد: مخفیگاه متهمان در شهرستان پردیس شناسایی و با دستور قضائی هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده را در مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند، به شهروندان تاکید کرد: برای پیش فروش کردن واحد‌های در حال ساخت چه آنکه واحد را از مالک و یا سازنده پیش خرید کنید، قرارداد پیش فروش را در حضور مالک و سازنده تنظیم و هر دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت قرارداد پیش فروش شما را امضاء کنند و سپس با تعیین وقت تنظیم سند مشاعی، با مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی، نسبت به تنظیم سند سهم مشاعی از پلاک ثبتی اولیه اقدام کنید تا معامله مطمئن تری را داشته باشید.

 

جانشین پلیس امنیت اقتصادی از کشف کالای قاچاق در یک دستگاه خودروی وانت نیسان به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی اصغر محمودیان جانشین پلیس امنیت اقتصادی بیان داشت: با کنترل تردد خودرو‌های عبوری محور‌های مواصلاتی به شهر تهران، ماموران قرارگاه جنوب گشت انتظامی یگان امداد تهران موفق شدند یک دستگاه خودروی وانت نیسان حمل بار کالای قاچاق را در جاده "قدیم قم " شناسایی و توقیف کنند.

 

وی با اشاره به دستگیری راننده خودرو، افزود: در بازرسی انجام شده از داخل خودرو ۴۸ کارتن هر کارتن حاوی ۳ دستگاه همزن برقی در مجموع ۱۴۴ دستگاه که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بودند، کشف شد.

 

جانشین پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا‌ها را یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

 

سرهنگ محمودیان با تاکید بر ادامه اجرای اینگونه طرح ها، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

 

به گزارش خراسان، ماجرای «قرار مرگ در کوچه خندق»زمانی بین چند تبهکار مخوف لو رفت که شب سیزدهم خرداد گذشته، راننده یک دستگاه پژو 207 سفیدرنگ در کوچه خندق محله محمدآباد مشهد با شلیک از سلاح کلاشینکف تیرباران شد و رعب و وحشت عجیبی در آن منطقه به راه افتاد. اگرچه نیروهای اورژانس پیکر نیمه جان مجروح 37 ساله را به بیمارستان امدادی شهید کامیاب رساندند اما تلاش ها برای نجات جان او بی نتیجه ماند و «طالب -ع» که در سال 94 به اتهام شرارت و نزاع های مسلحانه و با دستور دادستان وقت مشهد در شهر گردانده شده بود، به دلیل عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد. وقتی مرگ این جوان در بی سیم های پلیس پیچید، بی درنگ قاضی کاظم میرزایی (قاضی وقت ویژه قتل عمد مشهد) عازم محل وقوع جنایت شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

بررسی های مقدماتی درحالی آغاز شد که جوانی به نام «حامد» خود را به صحنه حادثه رساند و ادعا کرد: خودروی 207 متعلق به اوست و طالب او را تا دقایقی قبل به گروگان گرفته بود! این جوان که در واقع حلقه مفقوده این جنایت وحشتناک به شمار می رفت بلافاصله با دستور قاضی میرزایی و توسط کارآگاهان اداره جنایی آگاهی دستگیر شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

رازی در سینه «حامد»

گزارش خراسان حاکی است: حامد مالک پژو 207 گفت: من و مهدی رکابی (متهم فراری) از مدت ها قبل با هم دوست هستیم. شب حادثه هم من و او به باغی در منطقه ساعی رفتیم و بساط دورهمی پهن کردیم اما هنوز دقایقی از حضور ما در آن باغ نگذشته بود که ناگهان سروکله طالب و یکی از دوستانش به نام قاسم در آن باغ پیدا شد. طالب درحالی که دست و پای مرا با دست بندهای پلاستیکی می بست، فریاد زد «تو پشت سر من حرف اضافی زده ای؟» من که خیلی ترسیده بودم به او گفتم «من غلط می کنم پشت سر تو حرف بزنم!» اما غلط کردن های من فایده ای نداشت، او برای این که بیشتر نزد دیگر دوستانم تحقیرم کند ،مرا به باغ دیگری در همان نزدیکی برد تا با گرفتن فیلم از من ، با آبرویم بازی کند! ولی در همین حال دوستم مهدی رکابی که طالب را شناخته بود به آرامی از باغ گریخت و سپس با گوشی من تماس گرفت تا از حالم جویا شود اما گوشی دست طالب بود.

او خودش را به طالب معرفی کرد و ادامه داد: من همان کسی هستم که از باغ گریختم، الان هم مقابل کلانتری طرق ایستاده ام! ولی مقداری پول داخل پژو 207 خودم دارم که در باغ پارک شده است. اگر پول ها را برداری یا بلایی سر دوستم بیاوری، همه چیز را به ماموران لو می دهم و ...

 

«حامد» در ادامه اعترافاتش افزود: با این حال طالب با آن که کینه مهدی را به دل داشت، خیلی آرام با او صحبت می کرد که در نهایت با هم قرار گذاشتند در محلی پول ها را تحویل مهدی بدهد. به همین دلیل طالب مرا به دوستش قاسم سپرد و سوار بر پژو 207 من، به طرف محل قرار حرکت کرد.

 

دقایقی بعد فردی که احتمالا از نیروهای اورژانس بود به تماس قاسم با گوشی طالب پاسخ داد و به او گفت که طالب در تیراندازی مجروح شده است! این بود که قاسم دست و پای مرا باز کرد و خودش نیز از محل گریخت. من هم به کوچه خندق آمدم، جایی که مامور اورژانس نشانی آن را داده بود.

 

ماجرای جنایت پیچیده تر شد

چند ساعت بعد با دستگیری دیگر افراد مرتبط با این پرونده جنایی، ماجرای قتل طالب پیچیده تر شد و مهدی به اتهام ارتکاب جنایت مسلحانه تحت تعقیب کارآگاهان اداره جنایی قرار گرفت.

 

روند تحقیقات تغییر کرد

از سوی دیگر با توجه به حساسیت ماجرای تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در منطقه ای از شهر، سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) شخصا وارد ماجرا شد و دستور داد گروه ویژه ای از کارآگاهان با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به پیگیری جدی پرونده «جنایت در خندق» بپردازند. به همین دلیل گروه ویژه کارآگاهان به تحقیق در این باره پرداختند اما بازبینی محل اصابت گلوله ها به خودروی پژو 207، به طور کلی روند تحقیقات را تغییر داد.

با آن که همه متهمان پرونده به شلیک های مرگبار مهدی با سلاح کلاشینکف اعتراف کرده بودند اما بررسی های دقیق کارآگاهان نشان داد: مهدی (متهم فراری) از سمت شاگرد با راننده پژو 207 در حال صحبت بوده درحالی که گلوله ها به در عقب و جلوی سمت راننده شلیک شده است!

  • ۹۹/۱۱/۰۱
  • عرفان دعاپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی