همزمان با شبکههای ماهوارهای، یک شبکه گسترده تبلیغاتی برای داماک در داخل کشور به راه افتاده و به ادعای جواد هاشمی، بیش از ۱۵۰ سلبریتی را به تبلیغ برای این شرکت اماراتی سرخط میکند.
چند روز پیش، انتشار ویدیویی از «سیدجواد هاشمی» ، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان(که عمدتا نقشهای ارزشی ایفاء کرده) و به عنوان یک چهره مذهبی و متعهد شناخته می شود، به شدت جنجالی شد. هاشمی در این ویدیو، با ادبیاتی که کاملا در تضاد با چهره مانوس و شناختهشدهی او برای مخاطبان است، مردم ایران را به خرید ملک در دوبی از شرکت اماراتی «داماک» دعوت می کرد.
حجم واکنشها و موضعگیریهای منفی نسبت به این ویدیوی سیدجواد هاشمی، که در شرایط تنگنای اقتصادی کشور و مشکلات مالی بخش بزرگی از هموطنان، مردم را به خروج ارز از کشور و سرمایهگذاری در خاک یکی از دشمنان مرموز و پلید ایران، که اخیرا برادری خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کرده، دعوت می کند، آن اندازه زیاد بود که هاشمی بعد از تنها 48 ساعت، در ویدیوی دیگری، با عذرخواهی از ملت ایران با لحنی احساسی، نادم و بغضآلود، مدعی شد که گول یک دوست را برای حضور در این تبلیغ خورده است.
اما بخش بسیار مهمتر ویدیوی عذرخواهی سیدجواد هاشمی آنجا بود که او خبر داد که علاوه بر او، 150 نفر از سلبریتیها و چهرههای معروف ایرانی هم برای این شرکت ویدیوی تبلیغاتی پر کردهاند!
این که چه هزینهی سرسامآوری برای پای کار آوردن این تعداد سلبریتی صورت گرفته، و اصولا چه شبکه تبلیغاتی قوی و کاربلدی این لشکر سلبریتیها را برای تبلیغ یک شرکت املاک اماراتی به خط کرده است، مسایل بسیار مهمی است که جا دارد و باید به بررسی ان پرداخت.
اما در وهله نخست، آشنایی با ماهیت شرکت «داماک» و مالک آن بسیار مهم است.
مالک شرکت «داماک»، که بزرگترین شرکت ساخت و ساز و املاک در حوزه خلیج فارس است، یک میلیاردر اماراتی به نام «حسین سجوانی» است که شرکت را به صورت خانوادگی اداره می کند.
روزنامه «تایمز اسراییل» در گزارشی با موضوع حذف تدریجی قوانین اسلامی در امارات به بهانه احیای رونق اقتصادی این کشور، از حسین سجوانی، مالک بزرگترین شرکت ساخت و ساز در دبی، نقل قول می کند و شرکت او را، شریک تجاری ترامپ و سازنده «باشگاه و زمین گلف ترامپ» در دوبی معرفی می کند.
- ۹۹/۱۱/۰۸