بلو نیوز - اخباری به رنگ آبی

بررسی خبر ها به رنگ آسمان

بلو نیوز - اخباری به رنگ آبی

بررسی خبر ها به رنگ آسمان

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

آدری ویلیامز وقتی فهمید که کارمزدها در TD Bank از اول ژوئن افزایش می یابد کمی گیج شد.

“من نگاه کردم [the letter] و من فکر کردم ، “این مسخره است ،” به گو عمومی گفت ، جلوی شعبه TD در اسکاربورو ، اونت ایستاده بود. “و چند روز بعد به او نگاه کردم و دوباره عصبانی شدم.”

آنچه واقعاً او را دفع کرد این بود که فهمید م institutionسسه مالی دیرینه اش در طی همه گیر شدن به کسب میلیاردها سود ادامه می دهد.

“بنابراین ، این در مورد چه چیزی است؟”  او پرسید.  “این فقط تلاش برای پایین آوردن مردم در هنگام پایین آمدن است. یک بار دیگر لگد زدن به آنها ، سخت تر.”

ویلیامز و سایر مشتریان با TD ، CIBC ، بانک مونترال و اسکوشیابانک اخیراً درمورد هزینه هایی که برای تعدادی از حساب ها ، محصولات و خدمات افزایش یافته یا به آنها تعلق می گیرد با Go Public تماس گرفتند.  همه آنها زمان را زیر سوال می برند.

بانک ها به Go Public می گویند که این افزایش ها پس از بررسی دقیق انجام شده و گزینه های دیگری در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

اما یک منتقد بانک می گوید بانک ها کارمزد را افزایش می دهند زیرا هیچ کس جلوی آنها را نمی گیرد.

داف کوناچر ، یکی از بنیانگذاران دموکراسی واچ ، یک گروه مدنی خواستار پاسخگویی دولت و مسئولیت شرکتی ، گفت: “نخست وزیر ترودو یک سال پیش گفت که بانک ها باید کارهای بیشتری برای کمک به کانادایی ها انجام دهند – و حفر آنها کمک نمی کند.”  “وقت آن است که او و وزیر دارایی مداخله کنند.”

ویلیامز می گوید که تغییرات در TD در حساب های “ترجیحی ورود” – نوعی که بیش از 25 سال در آن نگه داشته است – “بیش از حد و کاملاً ناعادلانه” است.  بانک در حال افزایش حداقل موجودی مورد نیاز برای جلوگیری از کارمزد از 2000 دلار به 5000 دلار است.

“در محیطی که افراد شغل خود را از دست داده اند ، آنها آزاد هستند ، آنها سعی می کنند تحت GERB پرداخت کنند ، چه کسی می تواند 5000 دلار در حساب بانکی خود نگه دارد تا هزینه خدمات دریافت نکند؟”  او پرسید.

علاوه بر این ، TD برای مشتریانی که تعادل جدید و بالاتر را حفظ نمی کنند ، هزینه معاملات را در این حساب ها افزایش می دهد – از 1.25 دلار به 1.95 دلار. 

این هزینه بالاتر در هر معامله لحاظ خواهد شد ، از جمله هنگامی که مشتریان از کارت نقدی خود استفاده می کنند.  ویلیامز خاطرنشان کرد ، از کانادایی ها خواسته شد تا از تلاش برای جلوگیری از ویروس کرونا جلوگیری کنند.

TD می گوید تغییرات قیمت می تواند “مسئله ظریف” باشد و گزینه های دیگری برای مشتریان وجود دارد. (مارک بوهسلر / CBC)

TD همچنین کارمزد مواردی مانند حفاظت از اضافه برداشت در حساب های خاص چک و پرداخت های بانکی را افزایش می دهد.

ویلیامز گفت: “این یک گاری کاملاً پول گیر است.”  “فقط افزایش ، افزایش برای افزایش. و تنها افرادی که رنج خواهند برد افرادی هستند که به اضافه برداشت نیاز دارند ، زیرا CERB آنها حقوق ، اجاره ، گرمایش و غذای آنها را پوشش نمی دهد.”

دیگر مشتریان ناامید TD نیز به Go Public مراجعه کردند.

یکی از مشتریانی که گفته است از مزایای معلولیت با درآمد ثابت برخوردار است ، نوشت: “به نظر می رسد از نظر اخلاقی غیراخلاقی است … با توجه به پیامدهای اقتصادی همه گیری.”

دیگری نوشت: “مردم می جنگند.”  “من فقط شوکه شده ام.”

کیسان گونجال ، اقتصاددان و مشتری دیرینه BMO ، از مبلغ اخیر بانک در مورد افزایش کارمزد اخیر خود شکایت کرد. (ارائه شده توسط Kisan Gunjal)

در بیانیه ای به Go Public ، سخنگوی فیونا هرست گفت که TD فهمیده است که تغییر در هزینه ها می تواند یک “مسئله ظریف” باشد.

هرست گفت: “ما مشتریان را با نگرانی یا س questionsال تشویق می کنیم تا با ما درباره فرصتهایی که در دسترس داریم صحبت کنند.”

آمار کانادا هفته گذشته فاش شد که تورم به صورت سالانه در کشور با 3.4٪ با سریعترین سرعت از سال 2011 افزایش یافته است.

فراتر از درک

افزایش کارمزد بانکی هر ساله اتفاق نمی افتد و وقتی اتفاق می افتد ، هرگز محبوبیتی ندارد.  یک بیماری همه گیر اضافه کنید و به نظر می رسد این نارضایتی در حال افزایش است.

افزایش های مختلفی نیز اخیراً در BMO و Scotiabank آغاز شده و از اول ژوئیه برای برخی از مشتریان CIBC در نظر گرفته شده است.

رابرت گرل ، یک آتش نشان از اوکویل ، انتاریو ، به CIBC شکایت کرد.

وی گفت: “من فقط فکر کردم ، خصوصاً اکنون ، صفرا چیست؟”  “این بیش از حد درک است.” 

داف کناکر از دموکراسی واچ می گوید دولت فدرال باید اطمینان حاصل کند که بانک های بزرگ برای کمک به کانادایی ها اقدامات بیشتری انجام می دهند. (مربی مارتین / CBC)

سخنگوی CIBC در بیانیه ای گفت که کارمزد این بانک “در میان بانک های اصلی کانادا پایین ترین است” و شخصی در CIBC با گرل تماس گرفته است تا در مورد راه های کمک به وی در جلوگیری از هزینه ها صحبت کند.

افزایش کارمزد در طی یک بیماری همه گیر ، اقتصاددان و مشتری دیرینه BMO ، کیسان گونجال را بر آن داشت تا نامه ای را به سمت حقوق بشر بانک اخراج کند.

گونجال از خانه خود در میلتون ، انت گفت: “در واقع زمان مناسبی نیست که بانک ها بتوانند کارمزد را افزایش دهند.”  “ما باید قسمت اخلاقی را وارد کنیم.”

در بیانیه ای به Go Public ، سخنگوی BMO گفت این بانک به طور دوره ای برنامه های خود را بررسی می کند “و هرگونه تغییر پس از بررسی دقیق انجام می شود”

میلیاردها سود

این افزایش کارمزد پس از آن بود که هر یک از پنج بانک بزرگ میلیاردها سود برای سه ماهه اول سال جاری گزارش کردند ، سودهایی که بیش از مدت مشابه سال گذشته برای هر پنج مورد بود و بیش از انتظار تحلیلگران بود.  همه پنج بزرگ همچنان در سال 2020 به سود میلیاردی دست می یابند ، اما درآمد خالص گزارش شده آنها نسبت به سال 2019 ، قبل از همه گیری ، برای همه به جز TD کمتر بود.

به گفته کونچر ، منتقد بانکی ، همه اینها نیاز به نظارت بیشتر را تقویت می کند.  سازمان وی نزدیک به 80،000 امضا را در یک طومار جمع آوری کرده است که از اوتاوا می خواهد تا بانک ها را وادار به کمک بیشتر به کانادایی ها در هنگام شیوع بیماری کند.

وی گفت: “امور بانکی … به اندازه گرمایش و برق از نظر زندگی در جامعه امروز مهم است.”  “و دولت باید نظم دهد ، گویی که این یک سرویس ضروری است. این بدان معناست که آنها از خدمات عادلانه به همه خدمت می کنند … و خروج ممنوع است.”

وی خاطرنشان کرد که اگرچه بانک های بزرگ در کانادا بسیار کوچکتر از بسیاری از بانک های کشورهای دیگر هستند ، اما چهار بانک هنوز در میان 50 سودآور در جهان در سال 2020 هستند.

کونچر از اوتاوا می خواهد که قانون بانکداری را اصلاح کند تا حسابرسی مستقل هر شعبه از بانک ها برای تعیین حاشیه سود آنها انجام شود.  وی می گوید: “و اگر این بیش از حد سود مناسب 10 تا 15 درصدی است ، بانک ها باید مجبور شوند کارمزد و نرخ بهره خود را تا حد معقولی کاهش دهند.”

دیده بان دموکراسی از دولت خواست نظارت دقیق تری بر سود بانک ها داشته باشد ، اما اقدامی نکرد.

وی گفت: “بانک ها می توانند به گذشته نگاه کنند و ببینند که وزیر دارایی ، پس از دفاع از وزیر دارایی از کاهش … که بانک ها با میلیون ها کانادایی انجام می دهند ،”.  “من حدس می زنم آنها فکر می کنند وزیر فعلی دارایی [Chrystia] فری لند و نخست وزیر ترودو به همان کار ادامه خواهند داد – سر به زیر بگذارید و کاری انجام ندهید.  “

تغییر عمل ممکن است سالها طول بکشد.  در همین حال ، وزیر دارایی می تواند با بانک ها صحبت کند ، کن وایتهورست ، مدیر اجرایی شورای مصرف کننده کانادا می گوید.

وی گفت: “وزیر می تواند چوب دستی خود را به صورت مکالمه ملی تکان دهد … و ببیند آیا بانک ها برای سهولت کار انتخاب می کنند.”

Go Public از وزارت پرسید که برای افزایش هزینه ها مایل است چه کاری انجام دهد.

سخنگوی وزیر دارایی گفت که او نمی تواند پاسخی بدهد.  در عوض ، وزارتخانه بیانیه ای صادر کرد و در آن چندین ابتکار عمل اتاوا برای حمایت از کانادایی ها در طی شیوع بیماری ، مانند برنامه CERB و گسترش امنیت شغلی ، بیان شده است.

ویلیامز می گوید او فکر می کند زمان آن فرا رسیده است که دولت با بانک ها در مورد افزایش کارمزد آنها صحبت کند.

وی گفت: “کسی باید به کارهایی که انجام می دهد نگاه کند و آنها را تحت کنترل درآورد.”  “من شوکه شده و ناراحت هستم که آنها به مشتریان خود اهمیت کمی می دهند. اینکه ما فقط انبوهی پول برای آنها هستیم.”

او یک هفته فرصت دارد تا بفهمد قبل از اینکه هزینه های بالاتر TD اعمال شود ، چه کاری باید انجام دهد.

  • ۰۰/۰۳/۰۳
  • عرفان دعاپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی